logo

---   HVIS DU VIL VIDE MERE  -  SÅ KOM TIL DEN HVIDE NEGER !   ---


                        Gutten-i-VW GUTTEN BACH

Jungehøj 47
Kyndby Huse
3630 Jægerspris

DK Danmark

Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.
 

www.gutten.dk 

25 30 03 66
45 86 64 82


Folder/Produkt



Folder 2012 


 BROCHURE-FORSIDE-2012

 
 FOLDER-BAGSIDE-2012

 


PERSONALEUDVIKLING & FESTIVITAS


 

 Til Ledelsen.

Kære gamle og nye samarbejdspartnere ! 

Dette er en tak for mere end 1.900 AFRO·SESSIONS  -  og en opjustering af konceptet.

Hvis I / du stræber efter det normale, det gennemsnitlige, det politisk korrekte, vil fortsat læsning kun være relevant, hvis I kan se en idé i at blive udfordret – blandt meget andet inden for disse emner.

Jeg tilbyder en

AFRO-SESSION Nu med både JUBEL og KONSEKVENS

Den optimale Samarbejds- og Medarbejder-FEST

=

Den optimale Samarbejds- og Medarbejder-TEST


 



En AFRO-SESSION er:


 

IKKE et KREATIVITETs-kursus !

Men et exempel på, hvor koncentreret en gruppe kan arbejde, og hvor meget, man kan nå - når mange DÅRLIGE VANER ELIMINERES - fx sidesnak = tidstyveri = disrespekt.

En instruktiv session - humoristisk krydret - og oplevet gennem musisk praktisk samarbejde og kommunikation, som sammenrystende og fællesskabende underholdning - uden fx faglige og sproglige barrierer.

Et konkret og anderledes arbejdsforløb indenfor effektivt team-samarbejde og ledelsesstil.

En AFRO·SESSION er en god idé, hvis du/I mener, at disciplin fx er en vigtig egenskab at udvikle.

En AFRO·SESSION er også et exempel på det nødvendige samarbejde mellem de to hjernehalvdele: kast dig ud i det ukendte - men husk samtidig strukturen.

For at nå målet.

Deltagerne får udleveret en original vest-afrikansk tromme hver og kastes ud i en swingende, unik samarbejds-succes, der i løbet af 1-2,5 times sammenspil, ALTID ender med et overraskende velklingende produkt uanset deltagernes umiddelbare opfattelse af egne musikalske evner !  Altså RYKKER-GARANTI !

Alle har det i sig - og er fysisk og mentalt aktive - dog siddende på en stol det meste af tiden.

Det centrale er, at alle er aktive i et FÆLLESSKAB. Sammen kommer vi igennem et topstyret samarbejdsforløb, med mange exempler på kaos → orden, og med et meget konkret resultat/produkt. Ingen kan være i centrum på helhedens bekostning. Sammenspil handler om at lytte til hinanden/helheden for at opnå synergien.

Resultatet giver oftest forøget energi og sammenhængskraft i gruppen som helhed.

Kurset er ment meget seriøst - med underholdning og konkret viden om trommen og elementær rytmeforståelse og spilleteknik som behagelige sidegevinster.

Der skal som hovedregel trommes FØR alkoholindtagelse - altså FØR middagen.

Og derfor bliver kontrasten mellem den `nøgne` umiddelbare SKEPSIS/USIKKERHED mht egne evner indenfor rytmer/musikalitet og den glæde med hvilken deltagerne afleverer trommen - meget større - og lettere at huske.

Trommerne er rammen - og en fantastisk ramme.

Instruktionen foregår på dansk eller `denglish` (danish in/and english) og ikke mindst via kropssprog.

En opgave der kun kan løses uden stress !  -  Og den bliver løst !

Hvad sker der med den enkelte og gruppen fra start til slut ?

Er det tilfældigt, hvem der reagerer hvordan ?

Hvem kan gennemskue konceptet ?  (Abstraktions-niveau)

Jeg mener ikke, man hverken bør tygge eller fordøje andres mad (= oplevelser).

UDFORDRING indenfor alle de 7 (senere 8-9) forskellige intelligenser ("Multiple Intelligences"/"De 7 Intelligencer" af Howard Gardener).

Udviklet til team-building, kurser, konferencer, kongresser, seminarer, møder, pep op, festivitas
  osv.

ALLE KAN ! (Se referenceliste.)

Jeg spiller i øvrigt meget ofte og gerne "Klaver til dinner / bar / fællessang" inden for ALLE genrer.




 

ERFARINGER / HOLDNINGER / VÆRDIER / NORMER


Generelt foregår der en masse unødvendig TIDSSPILDE på de fleste danske arbejdspladser, en masse LAL og BLANDEN TING SAMMEN – fx disciplin og innovation.  

Der kan fx være en deadline, der skal overholdes – og hvor der ikke skal diskuteres. Så kan det være, der er innovations-brainstorm en anden dag.

Hver ting til sin tid.

De sværeste erhvervsgrupper at undervise er (udover mange ufaglærte med (ofte) tilsvarende lavere selvværd) lærere og pædagoger – de første fordi de jo er vant til at styre  – de sidste fordi de ofte tager ting lidt for personligt – i begge tilfælde kommer egoet til at forstyrre helheden. Der gøres en dyd ud af at afbryde og problematisere -  i stedet for at få det til at glide.

Men, hvis deltagerne er disciplinerede, og det bare kører, er det en ren fest !  

På en del arbejdspladser er der en tendens til fejlfinder-mentalitet - fx automatisk at tage afstand til andre, der ikke kan leve op til ofte ret snævre normer ift påklædning og sprog, som jo er indpakningen/overflade og ikke afspejler fagligt og menneskeligt niveau.  

Som konsekvens af "projekt-børn`s-tendensen og høj velfærd, bliver der stadig flere forkælede danskere, der ikke har lært at tænke helhed frem for ego.

Deltagerne er velkomne til at afsløre sig selv, få et ord med på vejen - og forhåbentligt have format til at lære noget af det: VIS HVEM DU ER - OG FÅ RESPONS.
 
En god leder får ofte tryggere og bedre medarbejdere ved at dumme sig og vise, at han/hun også er et menneske med den fejlbarlighed, dét forudsætter.

FEJL = ERFARINGER - IKKE NEDERLAG.
 
ENGAGEMENT smitter.
 
ALT er ELEMENTÆRT.  

Efter mere end 1.900 AFRO·SESSIONs, har jeg erfaret, hvor store forskelle der er på virksomhedskulturer i Danmark.

Fra Statsministeriet til Novozymes - fra Forsvaret til Fængselsvæsenet.

Og har haft 25 jobs uden for Danmark:  Sverige (16), Tyskland (6), UK (1), Belgien (1) og Lithaun (1).

LEDELSESSTIL:


Ledelsstilen er effektiv og anderledes: engageret, entusiastisk, krævende, humoristisk, hard core, `sort` og på et højt fagligt niveau.  

Jeg lever bl.a. af at vide og vise, at alle er rytmisk musikalske.

Er ærlig og roser ikke for at være flink. Ergo er jeg ikke en blød pædagog.

Ingen leflen hverken for de unge og/eller smukke og/eller ledelsen.

INGEN MISFORSTÅEDE HENSYN til folk, der har behov for at være i centrum på helhedens bekostning og/eller har opnået forskellige slags mere eller mindre `kunstig status` fx skønhed, anciennitet eller sygdom.  

Jeg går aldrig efter personen, med mindre han/hun selv be’r om det ved fx at forstyrre eller ikke gide at deltage.

Jeg er meget KRÆVENDE, da jeg ved, at de fleste generelt kan mere, end de selv tror.

Det kræver blot DEN RETTE LEDELSE  -  og  -  DE RETTE MEDARBEJDERE !
 
Efter et kursus hører jeg ofte, at det ikke er tilfældigt, hvem der havde en tendens til at stå af, blive sur, hellere ville diskutere end arbejde osv. Men heldigvis også tit, at medarbejdere kan overraske ved deres engagement.

  
       - "Jeg mindes ikke at have forandret holdning til et menneske i den grad, som det skete fra start til slut i Gutten Bachs trommekursus - ekstremt på mange måder og ekstremt udbytterigt."

 
Sålænge intentionerne er velmente, er jeg i øvrigt ligeglad med, om det er politisk korrekt:

at rette  -  selv om de andre ser og hører på det
at bande  -  det sker
at være ironisk og sarkastisk  -  som er en del af min humor
at siger `neger`  -  som jeg ville være `når jeg blev stor` - altså et meget positivt begreb i min verden.
  

VIGTIGE OMRÅDER AT TRÆNE / TESTE:


OPMÆRKSOMHED / ÅBENHED / NYSGERRIGHED / BEVIDSTHED / VIDEN / FAGLIGHED / KONCENTRATION / DISCIPLIN / ÆRLIGHED / SELVERKENDELSE / SELVUHØJTIDELIGHED.

VED HJÆLP AF:


KLAR BESKED / GODE INTENTIONER 

MENNESKELIGHED = FEJLBARLIGHED

RESPEKT  -  fx for dem, der overordnet har inviteret mig til at give jer disse opgaver og udfordringer

TILLID  -  der er jo nok en mening med galskaben.
  
HÆRDNING  -  grov humoristisk pædagogik 

GØRE SIT BEDSTE  -  når vi nu har har fået en opgave, kan vi vel lige så godt løse den så godt som muligt !?!  

BLIVE BEDRE TIL AT SKELNE IMELLEM:
 
1.         At LYTTE og GÆTTE  -  folk tror de har hørt beskeden – men gør noget andet

2.         INDHOLD og FORM  -  Øv dig i at undlade at ’hoppe over i neurosen’ ved  at tage mine individuelle justeringer for personligt –  jo færre selvhøjtidelige medarbejdere og ikke mindst ledere - jo bedre !

3.         HELHED og PRIVATERI  -  forstyrrende sidesnak / negative subkulturer.

4.         EFFEKTIVITET  -  faglighed / opmærksomhed / overblik og HASTIGHED  -  primitiv ’deruda’mentalitet / stress. Det er jo fx ikke sikkert, at den første idé er den bedste.
 
Altså: HVER TING TIL SIN TID


Mulige CITATER FRA KURSET:

"I må gerne tænke selv fra nu af !"

"I er meget velkomne til at interessere jer for hinandens arbejde - der er måske noget at hente dér."
 
"Husk, der er en verden uden for jeres egen !"

"Det handler ikke om at være den bedste - men om at gøre sit bedste."

"Syng med !  Tag ansvar - vi har brug for dig !"
 
"Hvis i er i tvivl, så spørg jer selv: Er det godt for HELHEDEN, eller er det mere ovre i det PRIVATE - og så ved I forhåbentligt godt, hvad I skal vælge."

"Brug dine medarbejdere - de sidder lige ved siden af dig !"

"Pas på de små subkultur-dannelser - en 2-3-4 stykker sammen: "Hey, hvor det kører !" - men glemmer helheden ... og kører af sporet !"

"Blodansamlinger giver 5 points stykket ! - Hvis det bløder, giver det 10."

"Hvis I er MEDARBEJDERE er i velkomne - hvis I er MODARBEJDERE er I ikke !"

"STRESS er også ad helvede til i musik."

"Kommunalarbejdere !  Tag jer sammen !"

"ENGAGEMENT smitter."

”FEJL er nødvendige ERFARINGER – IKKE NEDERLAG !”

"Det er i orden at komme i extase; men højst én extase pro persona - af hensyn til helheden."


OVERSKRIFTER fra div.  PROGRAMMER

“Overlevelseskursus i DISCIPLIN”  

“Alternativ Takt & Tone i Effektiv Ledelse”

“Serious Hard Working Entertainment”

 

RENT PRAKTISK



Vi skal ikke forstyrre andre og forstyrres af andre. Husk at nævne det over for et evt. kursussted – jeg har været på næsten alle i DK. (I øvrigt stor forskel på service !)

Vi skal bruge en stol hver – med fire lodrette ben og helst uden armlæn – opstillet i en så cirkulær kreds som muligt. Alternativt en helcirkel med 1-flere hestesko indeni. (Se ‘Novo Nordisk`-filmen).

Eneste forudsætninger hos deltagerne: Mindst én hånd + mindst ét øre + mindst et øje.

Jeg mindes en session for en gruppe sælgere, hvor jeg bag en stol opdagede en kunstig arm og løftede den op, hvorefter en af deltagerne udbrød: “Gi’ en hånd til Afrika !” Ejermanden synes også det var sjovt !

Jeg mener i øvrigt, at man sagtens kan forlange meget af sine medarbejdere  -  også før en julefrokost  -  bare der først drikkes ALKOHOL EFTER arbejdet !

Fordelene ved at tromme før middagen er:

 

1. man undgår, at nogen ikke kan styre sig p.g.a. alkoholen,

2. det er sundere at blive sulten efter en fysisk aktivitet og

3. så er der meget mere at snakke om under middagen.                                     
  

SKRIFTLIG BEKRÆFTELSE fra dig - kunden - da du ved mest:

Hvem:             Jeres virksomhed
Hvad:              AFRO·SESSION
Hvor:               Nøjagtig adresse og tlf.nr.
Hvornår:         Dato
Hvor længe:   Tidsrum fra-til
Hvor mange:  Max antal
Hvor meget    "Pris ifølge hjemmeside"
Hvordan:         En stol uden armlæn og med 4 lodrette ben til hver trommende deltager - da noget af trommen skal ind under stolen mellem deltagernes spredte ben (altså ingen generende tværpinde).

Oplys venligst dit mobil- eller andet relevant nummer, hvis jeg får brug for at kontakte dig/stedet undervejs til arrangementet.

Oplys venligst om jeg - eller vi, hvis jeg har hjælper(e) med - er inviteret med til efterfølgende spisning. Det er altid hyggeligt at tale uformelt med deltagerne efter at have trådt ud af skolemester-rollen.

Husk at det skal være en overraskelse for så mange som muligt !

Husk at meddele deltagerne - inden jeg ankommer - at hvis der er nogen, der genkender `oplægsholderen`, skal de holde tæt, da arrangementet virker bedst som surprise.



DVD
 

Jeg begyndte at tilbyde videooptagelse af forløbet fra 2002, da det efterhånden var reglen, at folk udtrykte ærgrelse over at det IKKE var blevet optaget.

Det er blevet til ca. 200 optagelser indtil nu – medio 2012.

Jeg tror de fleste bruger udvalgte afsnit som underholdning ved en passende lejlighed (julefrokost, fyraftensmøde osv).

Dels er det en glædelig overraskelse, hvor godt det egentlig lød - i betragtning af tidsfaktoren og deltagernes umiddelbare opfattelse af egne musikalske evner.

Og dels opstår der som regel helt unikke situationer, når folk træder i karakter i mødet med mig og min effektive og anderledes pædagogik.
1
Brug af cookies
Hjemmesiden bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere og hjælper os med at levere vores tjenester. De oplyser hvordan du bruger vores hjemmeside og hjælper os med at forbedre din og andres oplevelse af hjemmesiden.

Klikker du videre på hjemmesiden, accepterer du vores brug af cookies.

Ønsker du at slette cookies kan der findes vejledninger på Google, se mere her.

OK, forstået!